2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: local kullanıcıları admin yapma

  1. #1

    Standart local kullanıcıları admin yapma

    local kullanıcılara admin yetkisi vermek isityorum

    komutu şu

    net localgroup administrators /add kullanıcıadı

    iki sorum olacak

    bu komutu gpo ile dağıtmak istiyorum. nasıl yapabilirim

    bir de kullanıcıların isimlerini kullanıcıadı kısmına nasıl ekleyebilirim username vardı bunu nasıl kullanacağım acaba

     

  2. #2

    Standart Ynt: local kullanıcıları admin yapma

    Merhaba,

    Group Policy ile yapabilirsiniz.

    localadmin isminde bir security group açarak, lokallerinde admin olmasını istediğiniz domain kullanıcılarını bu gruba üye edin.

    Aşağıdaki komutu bat uzantılı olarak bir dosyaya kaydedelim. (test.domain yerine kendi domain adınızı yazın lütfen)

    net localgroup administrators test.domain\localadmin /add

    Bilgisayar hesaplarının bulunduğu OU üzerinde bir policy uygulayalım.

    Comp. Conf.>Windows settings>Scripts

    Startup script’in özelliklerine girerek “add” diyelim. Browse kısmını tıkladığımızda varsayılan olarak açılan “Startup” klasörü içerisine elimizdeki bat dosyasını yapıştıralım ve “open”a basalım.

    Gpupdate /force komutunu DC üzerinde çalıştıralım.

    İlgili clientı restart edelim.

    Local Groups üzerinde gerekli kontrolü yapalım.

    Not : Güvenlik açısından domain userların kendi PC'lerinde local admin hakkının olması önerilmez

    Kolay gelsin.


Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Hakkımızda
MSHOWTO, herhangi bir firma ya da kuruluş ile bağı olmayan bağımsız teknik bir topluluktur.
Sosyal Medya Linklerimiz