3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: BİLİŞİM UZMANI KARMAŞASI

  1. #1

    Standart BİLİŞİM UZMANI KARMAŞASI

    BİLİŞİM UZMANI KARMAŞASI

    Bir çok şirketin bilişim ilanında tüm bilişim dallarını kapsayan ve tüm bilişim işlerini yapabilecek personeller işe alınmaya çalışılır. Açıkçası bilişim tüm dallarını bilen personel olması imkansız. Kısacası öyle bir personel yok.

    Bilişim Teknolojileri dallarından bir kaçını belirtmek gerekir ise donanım, yazılım, network ,güvenlik, sistem ve grafikerlik. Donanım uzmanı bir yazılım uzmanı olamaz ! Eğer insan kaynakları departmanları böyle bir personel arıyorsa bu tamamen bahse konu teknolojileri bilmemesinden kaynaklıdır. Çünkü bir donanım uzmanının işi bilgisayar ve çevre birimlerinin kurlum-konfigürasyon ve arıza tespit/giderilmesidir. Yazılım uzmanı ise kuruma uygun yazılım geliştirir ve ekiptir. Bir yazılımın oluşturulması aşaması şirketin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilir. Burada yanlış bir anlaşılma olmasın. Programcılar şirketin ihtiyaçlarını bilmez. Onların görevi bir yol gösterici eşliğinde sadece kodları yazmaktır. Örnek olarak şirketin Muhasebe Departmanınında nasıl muhasebe tutulduğunu bilemezler. Bir yol gösterici (bu yol gösterici Mali Müşavir olabilir) Tek Düzen Hesap planını, Cari, stok vs.. hakkında bilgi verir neyin nasıl olması gerektiğini belirtir. Programcılar kodlar yazar ve son olarak yol gösterici kişi kontrol eder eksiklikler ve yanlışlıklar giderilir. İleri zamanda şirketin programları bir agacın dalları gibi olur. Kısacası programlar sürekli gelişir üstlerine yeni kodlar eklenir. Ayrıca program yazmak uzun zaman alan bir iştir. Yalnız burada en önemlisi ve unutulmaması gerekeni yazılan ve uzun zaman kullanılan bir programın başka programcılarca geliştirilmesinin çok zor olmasıdır. İlk olarak kodların incelenmesi daha sonra hatalarının düzeltilmesi ve geliştirilmesine devam edilmesi gerekir. Artık neden Microsoft’un belirli bir süre işletim sistemlerini geliştirdikleri ve düzettikten sonra yeni işletim sistemi çıkardıklarını anlıyorsunuzdur. Çünkü eskiyi tamir etmek yeniden yazmaktan daha zordur.

    Network (Ağ) Uzmanı donanım uzmanı değildir. Network uzmanın görevi A noktası ile B noktasının bağlantıları ve haberleşme teknolojilerini kapsar. Dolayısı ile arızalı bir bilgisayar veya çevre birimi uzak bağlantıda veya haberleşme teknolojilerini kullanılmıyor ise bilmemesi normaldir. Örnek olarak TV kartı arızası veya Web Server uygulamaları (programları) hakkında bilgi sahibi olması gerekmez. Ama Web Server iletişimi için altyapının nasıl olması gerektiğini bilmesi gerekir. Daha yalın bir örnek vermek gerekir ise LAN-Local Area Network (Yerel Alan Ağ), MAN - Metropolitian Area Network (Metropolitan Alan Ağı), WAN - Wide Area Network (Geniş Alan Ağ) kurulumları ve sorunlarının giderilmesi konusunda bilgili olması gerekir.

    Sistem Uzmanı aynı zamanda bir donanım uzmanıdır. Temel Network bilgisine sahiptir. (Distance Vector Routing Algorithm bilmesi gerekmez). Ayrıca temel güvenlik bilgisine sahiptir (Veri tabanı güvenliğini veya program güvenliğini bilmesi gerekmez) . Sistem Uzmanlarının donanım konusunda bilgisinin olmadığına dair yaygın bir yanlış inanış vardır. Sunucu-İstemci (server-cilent) veya çevre biriminde sorun oluştuğunda sorunun yazılım veya donanım kaynaklı olup olmadığının tespitini yaptıktan sonra sorunun çözümün aşamasına geçer. Sunucu (server) tabanlı sistemlerin kurulum-bakım-onarım işlerinide yaparlar. Eğer kâğıt üzerinde sistem uzmanı değil ise web server, mail server, ftp server, dns server vs.. kurulum-bakım-onarım işlerini yapabiliyor olmaları gerekir.

    Güvenlik Uzmanı yazılım, netwok ve sistem uzmanı olabilir. Bilişim güvenliği çok kapsamlı bir konudur. Ayrıca kendi içerisinde dalları olan bir konudur. Güvenlikten kasıt bilgilerin erişiminin engellenmesi (bir virüsün bilgisyarınızı çökerttiğinde dolaylı olarak bilgiye olan erişiminiz engellenir.) çalınması, değiştirilmesi ve/veya silinerek iş kaybının önüne geçilerek maddi kaybın önlenmesidir.

    Saygılar
    Emre Demirci

     

  2. #2

    Standart Ynt: BİLİŞİM UZMANI KARMAŞASI

    Ellerinize saglik.

    IK departmanlari gercekten garip olabiliyorlar. Ornegin, insan degilde her işten anlayan birilerini arayabilirler ve ne aradiklarini kendileride bilmeyebilirler

    Emre.
    Emre Aydın
    MVP | Office 365 | Since 2006
    MCT | Since 2005
    MCSD | Azure Solutions Architect
    MCSE | Private Cloud, Messaging, Communication, Server Infrastructure, Productivity, Platform
    MCSA | Office 365, Server 2012, Cloud Platform
    MCTS | Developing Azure Solutions, Implementing Azure Infrastructure, Architecting Microsoft Azure Solutions, SAM
    P-Seller
    Intelligent Cloud | EMS
    Web : www.mshowto.org
    Mail : emre.aydin [@] mshowto.org
    Twitter : https://twitter.com/emreaydn
    Linkedin : tr.linkedin.com/in/emreaydn

  3. #3

    Standart Ynt: BİLİŞİM UZMANI KARMAŞASI

    ellerinize sağlık çok güzel olmuş
    bu konu da bir çok kişi şikayetçi zaten

    aldığım eleman hem programcı olsun, hem network bilsin tercihen ccna olsun, ama c#'da bilsin.
    sql bilmeden olmaz, teknik servis bilgisi de olsun

    tarzı ilanlar hemen hemen tüm IT çalışanlarını küplere bindiriyor.
    en azından beni

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Hakkımızda
MSHOWTO, herhangi bir firma ya da kuruluş ile bağı olmayan bağımsız teknik bir topluluktur.
Sosyal Medya Linklerimiz