7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Mailler karşı tarafta farklı domain ile görünüyor

  1. #1

    Standart Mailler karşı tarafta farklı domain ile görünüyor

    Merhaba,

    Geçen haftaya kadar mail göndermemizde sorun yoktu. Fakat mail gönderirken kullanılan Ip adresini değiştirdik. Şu an 2 domaine mail atamıyoruz. Karşı tarafın spamına takılıyormuş. Fakat şöyle bir cevap geldi, Bizim domainden mail gönderirken karşı tarafta user@mshowto.org görünmesi gerekirken user@mail.mshowto.org şeklinde görünüyor. Sistem SBS2003 üzerinde Exchange. Sistemde hiç bir oynama yapılmadı. IP lerimiz Superonline'a ait, NS'ler Superonline üzerinde, çıkışımızda Sonicwall var. Bu neyden kaynaklanıyor olabilir.

    Saygılarımla
     

  2. #2

    Standart

    Merhaba,

    Oncelikle spf kayitlarinizi guncellemeniz gerekiyor. Aldiginiz hata mesajini da iletir misiniz?.
     

  3. #3

    Standart

    Zaten sıkıntıda orda. Bir hata mesajı dönmüyor. Teslim ve okundu bilgiside istiyoruz , onlarda gelmiyor. Ama Exchange server'a bakıyorum, yeşil check atıyor ve bizden çıkartıyor.
     

  4. #4

    Standart

    Merhaba Celtic,

    Exchange Management Console'da accepted domains kısmındaki domain'lerin tamınlamalarında bir değişiklik olmuş olabilir mi ? ( bir oynama yapılmadı yazmışsın ama suffix'in değişmesi ile ilgili belirttiğin duruma istinaden sordum )
     

  5. #5

    Standart

    Celtic,

    Şu an kullandığınız IP adresini Email Blacklist Check - See if your server is blacklisted sitesinden kontrol edermisin
     

  6. #6

    Standart

    Merhaba,

    Blacklistler içinde değil. Zaten bir önceki kullanılan IP blackliste düşmüştü ve acil olarak maillerin bazı domainlere gidebilmesi için superonline dan alınan boşta IP adreslerinden birini dışarıya giden mailler için kullandık. Superonline tarafınada gerekli düzeltmeleri yaptırdık. Mail gelişlerde farklı IP üzerinden yapılıyor. Accepted Domains kavramı giden mailler içinde varmı? Exchange 2003 üzerinde recipient Policies üzerinden kontrol ettim sorun yok.
     

  7. #7

    Standart

    Tekrar Merhaba,

    Sorunu şu şekilde hallettik. Dışarıya mail gönderirken kullandığımız IP adresini değiştirdik. Superonline dan 8 adeet IP adreismiz vardı. Bunlardan bir tanesini uzun süredir dışarıya mail gönderirken kullanıyorduk zaten fakat blackliste girdiği için temizlenene kadar boşta bir IP adresine firewall üzerinden aktarmıştık. Bazı domainlere mail gönderememe ve domain uzantımızın farklı görünmesi sorunu uzun sürrünce tekrar eski IP'ye geçtik ve sorun düzeldi.

    Sorun IP adresinden nasıl kaynaklanıyor olabilir? Superonline gerekli PTR, Mx ve spf kayıtlarını düznlediğini bildirmesine rağmen.
     

Benzer Konular

  1. Farklı Domain Kullanmak
    By storeacc in forum Exchange Server
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-16-2011, 01:03 PM
  2. İki farklı domain hesabı
    By okyanusdata in forum Exchange Server
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 02-12-2008, 12:57 AM
  3. Farklı Domain Kullanıcıları
    By mutluozel in forum Exchange Server
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-22-2006, 10:50 AM

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Hakkımızda
MSHOWTO, herhangi bir firma ya da kuruluş ile bağı olmayan bağımsız teknik bir topluluktur.
Sosyal Medya Linklerimiz