4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Win 2003 Server Logical Disk Manager Administrative Service start olmuyor

  1. #1

    Standart Win 2003 Server Logical Disk Manager Administrative Service start olmuyor

    Merhaba Arkadaşlar

    Windows Server 2003 Ent. SQL 2005 Cluster sunucuma ( Disklerim 7+7 TB iki Lun ) diskleri eklemek için ilk olarak bu diskleri işletim sistemimin görmesini sağladım. Bunu Disk management konsolunu kullanılarak 2 Tb’ın üzerindeki büyük disklerin desteklenmesi için ilgili güncellemeyi yükledim. WindowsServer2003-KB919117-x86-ENU.exe

    Daha sonra

    Start àRun àcmd ekranından diskpart komutunu çalıştırdım. Sırasıyla List disk, select disk ve convert gpt komutlarıyla disklerimi görebilmek adına gerekli işlemleri yaptım.

    Disk Management ekranını disklerimi görmek için çalıştırmayı denediğimde malesef ” Unable to connect to Logical Disk Manager Service” uyarısını alıyorum ve disklerimi göremiyorum. Bu sorun üzerine net’te 2 gündür yaptığım araştırmalar ve denemeler sonucunda bir sonuca ulaşamadım. Services.msc ekranından Logical Disk Manager Administrative Service servisini stop olarak görülüyor. Aslında bu servisin start halinde olması gerekiyor. Ben bu servisi start ettiğimde Error 1067 The process terminated unezpectedly hatasını alıyorum.

    dikkat edilmesi gereken bir nokta da şu, Node 1 ve Node 2 SQl cluster sunucularımın her ikisinde de aynı sıkıntı görülüyor. Acaba bu sorun SQL kaynaklı bir sıkıntı mı ?

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Emre Aydın
    MVP | Office 365 | Since 2006
    MCT | Since 2005
    MCSD | Azure Solutions Architect
    MCSE | Private Cloud, Messaging, Communication, Server Infrastructure, Productivity, Platform
    MCSA | Office 365, Server 2012, Cloud Platform
    MCTS | Developing Azure Solutions, Implementing Azure Infrastructure, Architecting Microsoft Azure Solutions, SAM
    P-Seller
    Intelligent Cloud | EMS
    Web : www.mshowto.org
    Mail : emre.aydin [@] mshowto.org
    Twitter : https://twitter.com/emreaydn
    Linkedin : tr.linkedin.com/in/emreaydn

  2. #2

    Standart

    Merhaba,

    Default olarak, “Logical Disk Manager Administrative Service” servisi “Manual” olarak çalışır.
    Logical Disk Manager Administrative Service (System Services for the Windows Server 2003 Family and Windows XP Operating Systems)

    Yani,

    This service is configured as manual by default, and is activated whenever dynamic disk configuration changes occur or when the Disk Management MMC snap-in is open. Such changes include converting a basic disk to dynamic, recovery of fault tolerant volumes, volume formatting, or changing a page file.

    Bu durumda, Disk Management ekranını disklerimi görmek için çalıştırmayı denediğinizde, aslında bu servis otomatik olarak başlar, disklerinizi gösterir ve durur. Buraya fazla yoğunlaşmamak gerekiyor bana kalrısa.

    Daha önceden IBM storage da başıma gelen bir durum vardı. Node lar Aktif/Pasif şekilde yapılandırılmış fakat Aktif/Aktif şekilde kullanılmaya çalışılıyordu ve Her iki sunucunun da IP yapılandırması aynı idi.

    Bu yuzden Her iki sunucu da kaynakları birbirine devrediyordu. Ve diskler her ikisinde de görünmüyordu.

    Acaba sizin yapınızda benzer bir durum olmuş olabilir mi?

    Node ların birini kapatıp, diğerinde disklere erişmeyi deneyebilirmisiniz?

    Ayrıca, Daha önceden bu çalışan bir yapımıyıdı yoksa yeni mi Cluster a geçiyorsunuz?

    Microsoft Cluster Configuration Validation Wizard bizelere bu konuda bazı bilgiler sağlayabilir.
    Download: Microsoft Cluster Configuration Validation Wizard (ClusPrep) - Microsoft Download Center - Download Details

    Yapıyı gözden geçirip, test sonuçlarınızı ve bulgularınızı bizimle paylaşırsanız size yardımcı olmaya çalışacağız

    Teşekkrüler,
    Serkan Bark
    Emre Aydın
    MVP | Office 365 | Since 2006
    MCT | Since 2005
    MCSD | Azure Solutions Architect
    MCSE | Private Cloud, Messaging, Communication, Server Infrastructure, Productivity, Platform
    MCSA | Office 365, Server 2012, Cloud Platform
    MCTS | Developing Azure Solutions, Implementing Azure Infrastructure, Architecting Microsoft Azure Solutions, SAM
    P-Seller
    Intelligent Cloud | EMS
    Web : www.mshowto.org
    Mail : emre.aydin [@] mshowto.org
    Twitter : https://twitter.com/emreaydn
    Linkedin : tr.linkedin.com/in/emreaydn

  3. #3

    Standart

    Merhaba Serkan Bey,

    Bizim yapımız Aktif+Aktif olarak çalışıyor. Sayfaları inceledim. Fakat çözüme ulaşamadım. Yeni kurulan bir sistem değil, düne kadar çalışıyordu. Ben yapıya yeni dik eklemek için bir kaç çalışmayı yukarıda anlattığım gibi yaptım. Ne olduysa sonrasında Disk management ekranını göremez hale geldim.
    Emre Aydın
    MVP | Office 365 | Since 2006
    MCT | Since 2005
    MCSD | Azure Solutions Architect
    MCSE | Private Cloud, Messaging, Communication, Server Infrastructure, Productivity, Platform
    MCSA | Office 365, Server 2012, Cloud Platform
    MCTS | Developing Azure Solutions, Implementing Azure Infrastructure, Architecting Microsoft Azure Solutions, SAM
    P-Seller
    Intelligent Cloud | EMS
    Web : www.mshowto.org
    Mail : emre.aydin [@] mshowto.org
    Twitter : https://twitter.com/emreaydn
    Linkedin : tr.linkedin.com/in/emreaydn

  4. #4

    Standart

    Tekrar Merhaba,

    Sorunu sonunda çözebildim.

    Benim yapımda iki adet PACS ( Picture Archiving Comminication System ) bulunuyor. Bu sunucularım Windows 2003 SQL Cluster olarak hizmet vermektedir. Sunucularımın image Data Arşivlerini Sun,Fujitsu,Promise storage’ler üzerinde saklıyorum. Storageler üzerindeki Lun’lara Dicom1-2-3-4 gibi isimler veriyorum. Ayrıca bu sistemin bir backup sunucusunu ve data arşivlerini farklı lokasyon üzerinde, arasında bir fiber hat ile yedekliyorum. Radyoloji’de modaliteler üzerinden yapılan bir çekim anında görüntü kopyasını bahsettiğim lokasyondaki storagelere anında yedekliyorum.

    Merkez’de bulunan cluster yapısındaki GPTDisk Resource alanında her nedense Backup lokasyonunda olması gereken Dicom diskleri bu alana gelmiş. Disklerin doğruluğunu yani Backup lokasyonuna ait olduğunu storage arayüzlerinden doğruladıktan sonra bu diskleri Merkez Cluster Resource ‘dan silerek tekrar denediğimde artık Disk management’e ulaşabiliyor olduğumu gördüm.

    Çok şükür.. zor oldu ama oldu..
    Saygılar

    Cihan GÜNGÖR
    Emre Aydın
    MVP | Office 365 | Since 2006
    MCT | Since 2005
    MCSD | Azure Solutions Architect
    MCSE | Private Cloud, Messaging, Communication, Server Infrastructure, Productivity, Platform
    MCSA | Office 365, Server 2012, Cloud Platform
    MCTS | Developing Azure Solutions, Implementing Azure Infrastructure, Architecting Microsoft Azure Solutions, SAM
    P-Seller
    Intelligent Cloud | EMS
    Web : www.mshowto.org
    Mail : emre.aydin [@] mshowto.org
    Twitter : https://twitter.com/emreaydn
    Linkedin : tr.linkedin.com/in/emreaydn

Benzer Konular

  1. Service Manager 2012 Powershell ile toplu incident ve Service Request silme işlemi
    By Mustafa Kaşıkcı in forum Service Manager (SCSM)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-16-2014, 03:24 PM
  2. Service Manager Mail notification: Remind Reviewers
    By Mustafa Kaşıkcı in forum Service Manager (SCSM)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-16-2014, 03:22 PM
  3. exchange 2007 service start sorunu
    By RIZARIZA in forum Exchange Server
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 01-07-2010, 03:39 PM
  4. service control manager 7000 hatası
    By ekinonline in forum Server2003
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 10-14-2009, 07:09 PM
  5. IIS start olmuyor
    By alper_kaynak in forum Server2003
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12-04-2007, 12:28 PM

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Hakkımızda
MSHOWTO, herhangi bir firma ya da kuruluş ile bağı olmayan bağımsız teknik bir topluluktur.
Sosyal Medya Linklerimiz